GDC Telecom: „Comunicatiile unificate vor deveni un must pentru majoritatea IMM-urilor'

GDC Telecom a fost una din firmele cu viziune, care a inteles in urma cu 10 ani ca viitorul apartine comunicatiilor bazate pe solutii VoIP. Despre aceasta migrare a solutiilor telecom, despre explozia solutiilor ceruta de dinamica pietei de call-center pana la solutii de comunicatii in cloud ne vorbeste fondatorul companiei, dl. director Gabriel Dulcu.

 

Anul trecut ati implinit 10 ani de cand sunteti pe piata romaneasca de Unified Communications - comunicatii unificate. Cum considerati ca a evoluat aceasta? Cerintele clientilor s-au maturizat? Care este viziunea care va conduce in evolutia business-ului dvs. si cum a evoluat acesta in ultimii ani? 
Evolutia pietei romanesti a urmat indeaproape tendinta existenta la nivel global. Desi incercari timide existau inca de la momentul aparitiei noastre pe piata, odata cu constientizarea crizei economice, perceputa la nivelul nostru undeva prin 2009, unificarea comunicatiilor a devenit „un must“ pentru cele mai multe companii din piata. Trendul crescator s-a simtit imediat, odata cu necesitatea eficientizarii activitatii acestora, a scaderii costurilor si a gasirii unor solutii economice de eliminare a limitelor hardware impuse de configuratiile sistemelor traditionale de telefonie. Viziunea care ne conduce in business-ul nostru este legata in primul rand de oferirea unor solutii si produse care sa imbine pofta pentru "cel mai mic pret" a pietei romanesti, in continuare 'cost sensitive', cu performantele foarte bune si mai ales cu posibilitatile de scalabilitate facila in viitor. Mergand pe acest principiu, oferirea de produse si solutii la unul dintre cele mai bune rapoarte performanta - pret din piata, cu posibilitatea de upgrade-uri convenabile in viitor (ce se traduce practic printr-un up-sales continuu), business-ul nostru evolueaza de la an la an. Mai mult, in 2014 am lansat si un magazin online, www.digital-city.ro, specializat pe telefonia VoIP, unde comercializam atat produsele pentru care avem distributia exclusiva, cat si alte branduri relevante in piata.

Cum considerati ca s-a petrecut migrarea la solutiile de comunicatii VoIP de la Centralele clasice de intreprindere? 
Migrarea nu s-a produs in totalitate deocamdata, chiar daca trendul este crescator. Odata cu liberalizarea pietei de comunicatii electronice reglementate acum 10 ani si aparitia operatorilor alternativi, tehnologia VoIP a inceput sa fie utilizata pe scara larga. Tot mai multi operatori, inclusiv ex-incumbent, ofera azi trunchiuri SIP abonatilor lor. Analizand statisticile anilor trecuti, observam ca intr-un clasament european, Romania se afla undeva spre locul 20 ca numar de abonati VoIP, in schimb se afla in primele 5 locuri ca tendinta de crestere. Se stie ca durata medie de utilizare a unui sistem de telefonie este de circa 8 ani, aceasta insemnand ca la fiecare 6-10 ani, o companie medie sau mare tinde sa-si inlocuiasca echipamentele de telefonie. Previziunile indicau perioada 2010-2012 ca fiind un punct de maxim in migrari / up-grade-uri ale sistemelor de telefonie. Criza economica a diminuat insa apetitul antreprenorilor de schimbare a solutiilor existente; putem constata insa ca, incepand cu anul trecut, piata este din nou in crestere. 

 

Spre ce segmente de consumatori va adresati cu fiecare din marcile vandute de compania dvs?
In general, produsele si solutiile comercializate si implementate de compania noastra se adreseaza mediului de business - de la SOHO, SME, Enterprise, pana la carrieri. Oferim terminale IP de la Fanvil, centrale IP sau hibride de la Zycoo, hardware Asterisk & appliances, precum si mediagateway-uri digitale si analogice de la Synway, echipamente de networking de la Gaoke (multi-business service routers), practic intreaga gama de echipamente necesare pentru realizarea unui sistem de comunicatii unificate in orice companie, indiferent de marimea ei. Furnizam pentru operatori nu numai echipamente, dar si solutii complete de interconectare (pe protocolul SS7 spre ex.) sau solutii complete pentru inregistrarea apelurilor utilizand tehnologiile CTI de la Synway. Ca noutate, de luna aceasta, compania noastra este distribuitor unic pentru Romania al 3CX, o companie multinationala, specializata in comunicatii unificate pe platforma Windows.

Prezentati avantajele solutiei 3CX pentru servere Windows
In primul rand vorbim de reputatie, despre uriasul portofoliu de clienti la nivel global (Pepsi, Boeing, American Express, McDonalds, Mitsubishi, Hugo Boss), despre functii, despre suport si despre raport performanta pret. 3CX este un sistem complet de comunicatii IP sub Windows (cu toate avantajele ce decurg de aici). Utilizarea platformei Windows 'on premises' sau 'in cloud' este sigura prin sistemele de update automat, administrarea si mentenanta fiind mai facile comparativ cu alte sisteme de operare. 3CX este o solutie completa, beneficiind atat de un sistem de telefonie IP multifunctional, cat si de posibilitatea utilizarii pentru apeluri a calculatorului personal (desktop sau laptop Mac, Windows), a unui telefon IP certificat (Fanvil spre ex.), a smartphone-ului (Android, iPhone) sau a interfetelor WebRTC, de oriunde din lume. Aici vorbim de mobilitate, de reducerea costurilor, de securitate, de unificarea comunicatiilor, inclusiv de solutii hoteliere, de posibilitatea utilizarii comunicatiilor si conferintelor WEB video sau audio, de instant messaging integrat si de multe alte facilitati pe care va invitam sa le descoperiti. Prin sistemul de tunneling criptat integrat pentru end-point-uri, solutia 3CX este la acest moment una din cele mai sigure din lume.

 

Care ar fi avantajele unei solutii customizate de call-center implementata de GDC Telecom?
Asa cum deja ati punctat, solutiile de Call Center implementate de GDC Telecom au un plus prin flexibilitate, prin posibilitatile de customizare, de pliere pe nevoile clientului si, nu in ultimul rand, prin scalabilitate. Prin oferirea de suport total, dedicat, de la faza de identificare a nevoilor reale ale beneficiarului, de la oferirea de consultanta specializata sau de traducere a nevoilor acestora in specificatii, pana la faza de productie cu tot ce decurge de aici - reconfigurari, dezvoltari ulterioare - suntem aproape de client in toate etapele colaborarii. Un plus al solutiilor noastre este dat de integrarea sistemului QueueMetrics de raportari specifice unui call center, sistem ce ofera toate statisticile si componentele necesare monitorizarii agentilor, extrem de importante in orice activitate de Call Center. 

Care ar fi avantajele unei solutii de telecomunicatii in cloud fata de una aflata la beneficiar?
Avantajele unei solutii de telecomunicatii in cloud sunt legate in primul rand de usurinta in exploatare - creste flexibilitatea, accesibilitatea, reduce costurile initiale, nu numai cu costul solutiei dar si investitiile in infrastructura proprie de comunicatii. Up-time-ul unei solutii cloud este apropiat de 100% datorita utilizarii sistemelor redundante, a back-up-urilor permanente (restaurarea fiind mult mai facila, evitand pierderi costisitoare de date). Sa nu uitam ca solutiile in cloud sunt administrate de personal calificat inalt specializat, beneficiind astfel si de un plus de securitate. 

 

Ce aduc nou pe piata terminalele inteligente Fanvil?
Fanvil este un fabricant mondial de top de telefoane VoIP, care produce atat terminale proprii, cat si subansable pentru foarte multe din brandurile similare de pe piata. Vorbind despre Fanvil, remarcam in primul rand raportul performanta pret care, din punctul nostru de vedere, este cel mai eficient din piata. Gama de telefoane IP de la Fanvil, de la cele entry-level pana la cele executive, beneficiaza de un design atragator, fiind destinate in special mediului de business. Videotelefoanele Android sunt practic niste telefoane smart ce permit pe langa efecturarea apelurilor video sau audio si utilizarea tuturor functiilor unei tablete de 7" sau smartphone Android.

Puteti sa faceti o lista de referinte cu clienti semnificativi pentru GDC Telecom?
Avem clienti din toate zonele de business, de la SOHO la operatori. In calitate de importatori exclusivi pentru Romania ai multor producatori cunoscuti din domeniu, ne-am creat o retea proprie de distribuitori. Comercializam echipamentele noastre atat prin intermediul unor on-lineri cunoscuti (Evomag, IT Galaxy, Etelecom), cat si prin intermediul unor integratori / furnizori de solutii (Softtehnica, Camscape, Synaptic, Videomobile). Dintre operatori ii putem enumera pe UPC, Prime Telecom, Viva Telecom, Runnex, si multi altii. Ca beneficiari ai solutiilor noastre - DPD Romania, Happy Tour, Europa Travel sau Tandem.

Ce asteptari aveti de la segmentul de IMM in materie de investitii in solutii de telecomunicatii/servicii low-cost in urmatorii ani?
Mai devreme sau mai tarziu piata va intelege ca solutia de cost-saving specifica ultimilor ani nu poate functiona pe termen lung. Uneori e mai costisitor sa mentii o solutie veche - cu motivatia lipsei CAPEX-ului in buget, dar alocand un OPEX consistent luna de luna in convorbiri - in loc sa o inlocuiesti cu costuri minime. Dar daca efectuezi schimbarea, pe termen mediu poti beneficia nu numai de optimizarea costurilor, ci si de multe alte facilitati care se traduc in cresterea eficientei angajatilor, in monitorizarea activitatii acestora, iar, cand tragi linie, in economii consistente. Aceasta constientizare a pietei, confirmata deja de statistici, ma face sa cred ca segmentul SME va detine o pondere foarte mare in cifra noastra de afaceri in perioada urmatoare. 

 

Sursa: http://www.marketwatch.ro/articol/14195/GDC_TELECOM_Comunicatiile_unificate_vor_deveni_un_must_pentru_majoritatea_IMM-urilor/

 

 

  • footer_logo
  •   Terranova Logistic Park 12A Bucuresti-Targoviste Road, A Building, 3rd Floor Mogosoaia, Ilfov, 077135, Romania
  •   +4 0376 443 311
  •   +4 021 539 0049
  • office[@]gdctelecom.ro