Cum lucreaza impreuna WebRTC si SIP

19Mai

Cum lucreaza impreuna WebRTC si SIP

 

Odată cu apariţia WebRTC, multe companii s-au întrebat dacă nu cumva sfârşitul SIP este aproape. A fost acest protocol revoluţionar pe moarte sau WebRTC nu se va ridica la aşteptările mediului de afaceri, dovedind încă odată că SIP va domina în continuare piaţa? Lăsând la o parte aceste „pariuri”, ambele tehnologii şi-au găsit locul pe piaţa comunicaţiilor şi chiar dacă ambele au utilizări similare, se pot completa una pe cealaltă.

 

WebRTC (sau comunicarea Web în timp real) este un API ce permite comunicării browser to browser să fie implementată în aplicaţiile de voce şi video. Avantajul WebRTC constă în faptul că nu necesită instalarea de software-uri sau plugin-uri.

 

SIP (Protocol Iniţiere Sesiune) nu este un API, ci un protocol pentru semnalizarea şi controlul comunicaţiilor audio-video. În vreme ce WebRTC depinde de un browser, SIP prezintă un nivel avansat de flexibilitate şi poate fi rulat pe orice dispozitiv sau platformă.

 

Aşadar cum pot lucra aceste tehnologii la unison pentru a-şi creşte una alteia performanţa? În timp ce WebRTC este perfect pentru întâlniri ad-hoc sau externe, unde clienţii sau partenerii de afaceri nu trebuie să descarce soft-uri sau plugin-uri, SIP funcţionează minunat pentru operaţiunile mai simple: apeluri vocale şi funcţii tradiţionale de comunicaţii unificate.

 

În plus, WebRTC funcționează mai bine atunci când are ca suport un protocol. SIP face comunicarea WebRTC mai bună, iar WebRTC dă posibilitatea unor sisteme de telefonie pe bază de software, cum ar fi 3CX Phone System, să funcţioneze mult mai unitar, creând capabilităţi ce pot face faţă oricăror probleme cu care se confruntă angajaţii, fie că vorbim de video conferinţe la distanţă cu colegii sau un pitch fără dureri de cap cu un potențial client.

 

SIP vine cu multiple beneficii, mai ales când vorbim despre infrastructură, economiile legate de aceasta, precum şi reducerea costurilor. La fel, și WebRTC prezintă propriile avantaje, cu precădere în zona de relaţii cu clienţii, unde apelurile prin WebRTC pot fi făcute direct din browser-ul companiei, iar capabilităţi precum controlul de la distanţă pot rezolva diverse probleme cu o simplă apăsare de buton.

 

Alegând o platformă care utilizează atât SIP cât şi Web RTC, utilizatorii se pot bucura de toate avantajele şi infrastructura pe care un sistem de comunicaţii unificate le poate aduce, precum şi o comunicare prin browser simplă şi sigură.    

 

Sursa:  http://www.3cx.com/blog/webrtc/webrtc-sip/

 

  • footer_logo
  •   Terranova Logistic Park 12A Bucuresti-Targoviste Road, A Building, 3rd Floor Mogosoaia, Ilfov, 077135, Romania
  •   +4 0376 443 311
  •   +4 021 539 0049
  • office[@]gdctelecom.ro