De ce solutiile VoIP sunt tot mai cautate

 

Diverse studii arata o crestere tot mai mare a migrarii la solutiile de telefonie IP. Mai jos, am adunat cateva motive (foarte puternice) pentru care companii de toate marimile si din toate ariile de activitate incep sa se indrepte catre Voice over IP.

 

1. Economii de costuri - cea mai atractiva caracteristica a VoIP o reprezinta potentialul sau de reducere a costurilor. VoIP reduce costurile cu echipamentele, liniile, forta de munca si mentenanta. Tot traficul de voce si date al unei organizatii este integrat intr-o retea fizica, ocolind nevoia de linii separate de legatura PBX.

 

2. Servicii media cu multiple functionalitati - tehnologia VoIP face posibil serviciul rich media, integrandu-se cu alte protocoale si aplicatii. Rich media service nu numai ca ofera utilizatorilor multiple optiuni media, dar creaza de asemenea noi piete in industria de comunicatii, cum ar fi serviciul VoIP pentru telefoanele mobile.

 

3. Portabilitate - VoIP ofera mobilitate numarului: telefonul poate utiliza acelasi numar virtual oriunde atat timp cat exista o buna conectivitate IP. Multi oameni de afaceri din zilele noastre utilizeaza telefoanele IP atunci cand calatoresc, folosind aceleasi numere pretutindeni.

 

4. Mobilitate - aceleasi servicii disponibile indiferent de localizarea telefonului (caracteristici de apel, acces la mesageria vocala, jurnal apeluri, securitate, politica de service etc.).

 

5. Integrare cu alte aplicatii - protocoalele VoIP (precum Session Initiation Protocol [SIP], H.323) functioneaza la nivel de aplicatie si se pot integra si interactiona cu alte aplicatii precum email, browser-ul de web, instant messenger, aplicatii de socializare etc., creand sinergie si oferind valoare adaugata utilizatorilor. Exemple tipice sunt livrarea mesageriei vocale prin email, servicii de click-to-call service de pe un site web, email-uri cu butoane de apelare voce, informatii de prezenta pe o lista de contacte etc.

 

6. Interfata de control a utilizatorului - majoritatea furnizorilor de servicii VoIP ofera utilizatorului o interfata de control, de obicei o interfata grafica web, pentru ca acesta sa poata schimba in mod dinamic optiuni, caracteristici sau servicii. De exemplu, utilizatorii se autentifica la interfata grafica web (GUI) si pot modifica numarul de call forwarding, apelare rapida, informatii ce indica disponibilitatea (daca celelalte contacte sunt online, offline), lista neagra / lista alba, optiunea muzica in asteptare, blocare apeluri anonime etc.

 

7. Fara limitari geografice - serviciul VoIP devine astfel un serviciu fara localizare, fara limitari geografice, prin urmare, prefixul sau codul de tara nu mai este legat de o locatie specifica.

 

8. Numar mare de caracteristici - telefonia VoIP ofera un numar mare de facilitati, precum click-to-call de pe o pagina web, Find-Me-Follow-Me (FMFM), redirectionarea selectiva a apelurilor, tonuri de apel personalizate (sau ton de ringback), posibilitatea de a suna simultan pe mai multe telefoane, cod selectiv de tara sau de zona s.a.m.d.

 

 

  • footer_logo
  •   Terranova Logistic Park 12A Bucuresti-Targoviste Road, A Building, 3rd Floor Mogosoaia, Ilfov, 077135, Romania
  •   +4 0376 443 311
  •   +4 021 539 0049
  • office[@]gdctelecom.ro