FAQs VoIP

Intrebari Frecvente

Ce înseamnă VoIP și cum funcționează?
Tehnologia VoIP (Voice over Internet Protocol) reprezintă o alternativă la rețelele tradiționale de voce, ce permite efectuarea și primirea de apeluri telefonice prin legături de date IP.

În cazul VoIP, distanța dintre corespondenți nu prezintă importanță, deoarece semnalul vocal de la un telefon este convertit într-un semnal digital care circulă prin Internet, fiind convertit înapoi până la celălalt corespondent, astfel încât puteți vorbi cu oricine folosind un număr de telefon obișnuit.
Prin ce diferă VoIP de comunicațiile unificate?
VoIP se referă la sistemele de bază de telefonie prin Internet. Un sistem de comunicații unificat este mult mai avansat, printre multiplele sale avantaje menționând caracteristicile de call center complexe, conferințe ce combină voce, date, video și desktop sharing, și prezență – abilitatea de a stabili instantaneu disponibilitatea angajaților din cadrul companiei dumneavoastră.
De ce anume am nevoie pentru a utiliza VoIP?
Pentru un sistem VoIP de bază, aveți nevoie de conexiune Internet, un telefon VoIP, ce poate fi direct conectat la conexiunea Internet sau un adaptor VoIP (gateway - cu rolul de a transforma un telefon standard într-un telefon VoIP) sau un calculator cu software VoIP.

O mulțime de companii folosesc VoIP și comunicațiile unificate pe propriile rețele private. Sistemele de telefonie ce constau în rețele private beneficiază de o mai bună calitate și securitate comparativ cu cele care operează strict în rețeaua publică de Internet. Prin intermediul VoIP sau comunicațiilor unificate într-o rețea privată, puteți prioritiza vocea peste alte tipuri de trafic din rețea pentru a asigura cea mai bună calitate audio posibilă.
Care sunt avantajele VoIP?
Economii de costuri - cea mai atractivă caracteristică a VoIP o reprezintă potențialul său de reducere a costurilor. VoIP reduce costurile cu echipamentele, liniile, forța de muncă și mentenanță. Tot traficul de voce și date al unei organizații este integrat într-o rețea fizică, ocolind nevoia de linii separate de legătură PBX.

Servicii media cu multiple funcționalități - tehnologia VoIP face posibilă rich media service, integrându-se cu alte protocoale și aplicații. Rich media service nu numai că oferă utilizatorilor multiple opțiuni media, dar crează de asemenea noi piețe în industria de comunicații, cum ar fi serviciul VoIP pentru telefoanele mobile.

Portabilitate - VoIP oferă mobilitate numărului: telefonul poate utiliza același număr virtual oriunde atât timp cât există o bună conectivitate IP. Mulți oameni de afaceri din zilele noastre utilizează telefoanele IP atunci când călătoresc, folosind aceleași numere pretutindeni.

Mobilitate - aceleași servicii disponibile indiferent de localizarea telefonului (caracteristici de apel, acces la mesageria vocală, jurnal apeluri, securitate, politica de service etc.).

Integrare cu alte aplicații - protocoalele VoIP (precum Session Initiation Protocol [SIP], H.323) funcționează la nivel de aplicație și se pot integra și interacționa cu alte aplicații precum email, browser-ul de web, instant messenger, aplicații de socializare etc., creând sinergie și oferind valoare adăugată utilizatorilor. Exemple tipice sunt livrarea mesageriei vocale prin email, servicii de click-to-call service de pe un site web, email-uri cu butoane de apelare voce, informații de prezență pe o listă de contacte etc.

Interfața de control a utilizatorului - majoritatea furnizorilor de servicii VoIP oferă utilizatorului o interfață de control, de obicei o interfață grafică web, pentru ca acesta să poată schimba în mod dinamic opțiuni, caracteristici sau servicii. De exemplu, utilizatorii se autentifică la interfața grafică web (GUI) și pot modifica numărul de call forwarding, apelare rapidă, informații ce indică disponibilitatea (dacă celelalte contacte sunt online, offline), lista neagră / lista albă, opțiunea muzică în așteptare, blocare apeluri anonime etc.

Fără limitări geografice - serviciul VoIP devine astfel un serviciu fără localizare, fără limitări geografice, prin urmare, prefixul sau codul de țară nu mai este legat de o locație specifică.

Număr mare de caracteristici - VoIP oferă un număr mare de facilități, precum click-to-call de pe o pagină web, Find-Me-Follow-Me (FMFM), redirecționarea selectivă a apelurilor, tonuri de apel personalizate (sau ton de ringback), posibilitatea de a suna simultan pe mai multe telefoane, cod selectiv de țară sau de zonă ș.a.m.d.
Ce este un telefon VoIP?
Un telefon VoIP, cunoscut și sub denumirea de telefon SIP sau softphone, permite utilizatorului să efectueze apeluri telefonice pe orice alt telefon VoIP, telefon mobil sau fix prin utilizarea tehnologiei Voice over IP (VoIP). Telefonul VoIP convertește formatul audio standard în format digital, vocea fiind transportată prin Internet, spre deosebire de sistemul tradițional PSTN. Un telefon VoIP poate fi un simplu softphone bazat pe software sau un dispozitiv hardware ce se aseamănă foarte mult cu un telefon obișnuit.
Ce este un sistem de telefonie PBX?
PBX vine de la Private Branch Exchange, ceea ce înseamnă o rețea de telefonie privată în interiorul unei companii sau organizații. Utilizatorii sistemului de telefonie PBX partajează/împart un număr de linii externe pentru efectuarea de apeluri telefonice în exterior. O centrală PBX permite de asemenea existența mai multor telefoane decât linii telefonice fizice (PSTN) și efectuarea de apeluri gratuite între utilizatorii rețelei. În plus, oferă o gamă variată de caracteristici precum transferuri, mesagerie vocală, înregistrarea apelurilor, meniuri vocale interactive (IVR-uri) și cozi de distribuție automată a apelurilor (ACD). Una din cele mai recente tendințe în dezvoltarea sistemului de telefonie PBX este VoIP PBX, cunoscut și sub denumirea de IP PBX, ce utilizează protocolul Internet pentru transmiterea apelurilor.

În prezent, există patru opțiuni diferite de sisteme de telefonie PBX:
  • PBX
  • Hosted/Virtual PBX
  • IP PBX
  • Hosted/Virtual IP PBX

În mod obișnuit, sistemele PBX sunt cu mult mai flexibile decât sistemele proprietare, utilizând mai multe standarde și interfețe "open frame". Sistemele PBX moderne se bazează astfel pe standarde hardware, mult mai ieftin și mai ușor de înlocuit în comparație cu sistemele închise.
Ce reprezintă comunicațiile unificate?

Unificarea comunicațiilor este procesul prin care toate mijloacele de comunicare (atât dispozitivele media cât și cele de comunicare) sunt integrate, permițând utilizatorilor să fie în contact cu orice corespondent doresc.

  • footer_logo
  •   Terranova Logistic Park 12A Bucuresti-Targoviste Road, A Building, 3rd Floor Mogosoaia, Ilfov, 077135, Romania
  •   +4 0376 443 311
  •   +4 021 539 0049
  • office[@]gdctelecom.ro